duminică, 7 noiembrie 2010

Te salut generatie in blugi! O amintire frumoasa....

In ultimele zile posturile tv au fost invadate de stiri, emisiuni omagiu pt cel ce nu mai este! nu am putut sa ma uit, nu am vrut sa ma uit! am preferat sa vad pe youtube spectacole din cenaclu..Mi-au facut sila toate ciupercile aparute pe posturi, care il plangeau pe poet! patetic, popor ratacit..Unde au fost pana acum? de ce nu l-au apreciat pana acum? au uitat cat l-au injurat si parodiat? poporul asta e blestemat sa nu-si respecte valorile?..A fost om, cu greselile lui, dar cum au putut sa intoarca spatele lucrului important? a modelat, a sustinut, a dat valoare morala unei generatii intregi! generatia in blugi!....
Recunosc ca mult timp am desconsiderat generatia parintilor mei, i-am considerat vinovati pt ca au rabdat comunismul atati ani..i-am considerat lasi..Pe masura ce am mai crescut, si am vazut cum e generatia mea..goala, pierduta, fara valori reale, cu "vedete" analfabete, cu cretini care sorb aparitiile analfabetilor..mi-am retras cuvintele adolescentei! Generatia in blugi avea bun-simt, generatia in blugi inca mai citea, era insetata de muzica si poezie, generatia in blugi nu s-a lasat usor! Umpleau stadioanele si salile ascultand cuvinte de suflet, cautau povata de "drum drept", cautau forta sa schimbe..cautau forta sa rabde atunci cand sistemul i-a inabusit..Ei macar au incercat!..Contemporanii mei nu sunt in stare sa gandeasca, nu sunt in stare sa-si caute esenta in suflet!..cine mai poate umple stadioanele acum doar cu poezie si cantec?? contemporanii mei merg la concerte doar daca apare vreo dezbracatura pe scena..Ce lume intoarsa...:( Nu pot uita scena cu..tampitii iesiti la miting, care dansau grotescul dans al pinguinului....Generatia in blugi ne-ar intoarce spatele, ne-ar privi dezamagiti!..
"Sunteti in transmisie directa cu veacul urmator!" ...cata dreptate avea poetul atunci! Poate s-ar dezmetici si generatia mea daca ar avea macar habar ca inainte exista si alta lume, o lume in care nu era rusine ca aveai carte....
Azi mi-au povestit parintii mei cum a fost la cenaclu, mi-au povestit cum stateau noptile la spectacole asumandu-si riscul de a fi vazuti acolo! oricat de mare era pericolul, ei aveau nevoie de un model.....
Sper sa se trezeasca si generatia mea de plastic!..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu