sâmbătă, 24 octombrie 2015

O scrisoare către trecut

Tu ce vrei sa te faci când o sa fii mare?
Sa bea o gura de cafea cel care a fost întrebat vreodata... vreo suta de ori!...
Bun, acu ca suntem toți energizati, sa spun mai ca eparte. Raspunsul meu varia.. in functie de cartile citite, desenele vazute, asa ca am fost pe rand zidar, coafeza, politista, invatatoare..Spre marele meu noroc nu am ajuns nimic din toate astea, si nu ca ar fi ceva in neregula cu meseriile mentionate, dar a mea chiar imi place si nu mi.ar fi placut sa fac altceva.
Si ma gandeam zilele trecute la cum s-au aranjat toate ca sa se intample asa. Si mi.au venit in gand toate nerabdarile, supararile, grijile cu care traiam anumite momente!...cata risipa!...
Daca as putea sa-mi vorbesc mie, celei din trecut, cate mi-as spune!
Mi.as pune sa nu disper ....asa usor, sa am rabdare, sa ma bucur de tot ce se intampla la momentul acela, sa nu plang prea tare, sa nu plang prea mult..Sa am grija de mine mai mult, sa sper mai mult..pt ca uite: visele se împlinesc!
I-as spune Monei sa nu mai fie suparata ca ea face lectiile pe doua zile in avans cand altii se joaca, pt ca o sa vina o vreme cand ea o sa se joace in parcuri intinse alaturi de mogaldeata ei, în timp ce alții își rup spatele.
I-as spune sa asculte sfaturile și poveștile profei de engleza pt ca o sa vina o vreme cand in or fi de folos.
I-as spune sa îi multumeasca profei de filozofie, pt ca citatul ei i.a fost cea mai buna calauza in anii ce au urmat:"Have more than you show, say less  than you know"
I.as spune sa le  multumeasca profesorilor care inca puneau pret pe educatie..
I.as spune sa se bucure de fiecare plimbare prin Sinaia, pt ca o sa vina o vreme cand tocmai straduta aia o sa ii lipseasca mult.
I.as spune sa se bucure doar de acei prieteni care ii vor demonstra cat de puternica e afectiunea sincera. I.as spune sa nu tragă prea mult de cei care îi arata din prima ca interesele materiale sunt prioritati..
I.as spune sa nu mai sufere ca nu are produse de machiaj, pt ca o sa vina o vreme cand o sa aiba tot ce-si doreste.
I-as spune sa amâne intalnirile cu prietenii si sa nu lipseasca de la nici o intalnire de duminica...cu bunicu!
I.as spune sa le zică mai des parintilor ca ii iubeste..si i-as spune sa nu se mai ciondaneasca cu sora-sa, mai bine sa iasa la o cafea!..
I.as spune sa iasa mai des cu L...pt ca dupa o vreme o sa se vada doar o data pe an..
I-as spune sa meargă mai des in bisericuta micuta...pt ca acel loc o sa-l duca cu dor oriunde in lume!..
I-as spune sa zambeasca atunci cand o toropeste oboseala, pt o fata luminoasa aduce bucurie oricui!
ooooo..cate i-as spune!...

4 comentarii:

  1. Eu ziceam că vreau să mă fac profesoară de engleză... și am ajuns programator. Bine că n-am devenit profesoară, că n-aveam răbdare cu bieții copii. :))
    Și eu i-aș zice Flavianei celei mici să petreacă mai mult timp cu tatăl ei și să-l prețuiască, că nu știe cât de repede îl va pierde...

    RăspundețiȘtergere