duminică, 3 aprilie 2016

Aproape





Am blogarit in doua zile cat pt toata saptamana.
E chiar interesant sa vezi cum aceleasi idei sunt prezentate in moduri diferite. Poate pt ca incercam sa ne indreptam toti in aceeasi directie mare, fiecare pe alt drum, alegand o cale mai usoara..sau mai grea.
Fiind puternici, luminosi, optimisti, sau doar prefacandu-ne ca suntem asa pana ajungem sa fim ceea ce ne dorim.
Am citit sfaturi de aur, venite din experienta unor ingeri de oameni, am citit cuvinte "usoare" care dadeau bine si cam atat, lipsite fiind de profunzimea unei simtiri. Si e normal, mi se pare firesc sa fie asa, suntem cu totii atat de diferiti impartind o planeta. Vedem viata diferit, unii bucurandu-ne de orice, altii reprosand, judecand, nemultumind. Dar toate le opresc aici, constatand, tragand invatamintele mele. Vorba aia "si de la oamenii rai am invatat ceva:sa stiu ce nu vreau sa fiu!"
M-a surprins insa un aspect:agresivitatea in credinta a unora, fie ortodocsi, fie alte culturi. Vedeam deja pumnul ala batut in pieptul aducatorului de mesaj crestin.
Daca vrei sa indrepti, sa oferi un model, o povata, un invatamant, daca vrei sa raspandesti in lume cuvantul Lui, fa-o bland, cu iubire, nejudecand, pt ca nu-i alt tau dreptul asta. Avem un singur Judecator, nu grai vorbe de ocara nimanui. Nici femeii care creste doar un copil, sau care pune cosmetice pe raftul din baie in locul conservelor pe raftul camarii. Nu o judeca pe cea care alege sa isi gaseasca echilibrul in varful muntelui, sau in mijlocul familiei in loc sa stea in strana judecandu-i pe toti din jur. Si nu spun asta intorcand spatele Bisericii, dimpotriva, acolo e locul unde ma simt acasa, indiferent de coltul din lume in care ma aflu. Dar sunt momente in viata in care El iti poarta pasii intrun alt altar decat cel al Bisericii, ca sa intelegi poate ca in tot pamantul asta e biserica Lui. 
Nu arunca cu piatra in cei care ii cinstesc pe sfinti, pt ca cei care fac asta cinstesc de fapt lucrarea Lui, desavarsita in mii de ani. Nu-i arunca in iad pe cei care poarta o cruce, sau privesc o icoana. E o fotografie a unor frati din trecut si purtand crucea, poarta de fapt semnul Lui.
Nu arunca cu jignire in cei care aleg sa creada. Ei au ales o cale, pe cand tu inca nu stii unde duce drumul tau.
Mai mult ca oricand, indiferent de Biserica de care apartinem, trebuie sa simtim, sa graim, sa traim astfel incat in faptele si vorbele noastre sa se vada maretia Lui, iubirea Lui, invatatura Lui!
Traim dupa legea noua, legea Iubirii, trebuie sa se vada asta!
  




13 comentarii:

  1. Tocmai ce citeam niste raspunsuri date de un calugar de la Muntele Athos unor intrebari simple, dar care ne framanta pe toti. Raspunsurile erau exact ceea ce este normal sa fie, de bun-simt adica, pana la urma religia se confunda cu bunul-simt. Dar daca citeai comentariile la acel articol...Nici macar pe lucrurile de bun-simt oamenii nu se pot pune de acord, nu le pot accepta pur si simplu fara sa se ciorovaiasca, este patetic sa vezi atata inversunare numai de dragul discutiilor inutile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Biblia ne invata pe toti aceeasi invatatura.
      Oamenii sunt cei care aleg dupa cum le e inima.....

      Ștergere
  2. Chiar aseară am citit 1 Petru 3... Versetul acela cu ”duhul blând și liniștit” mă atinge de fiecare dată, tare aș vrea să fiu așa și tare departe sunt de acest standard. Dar văd că Dumnezeu nu mă lasă așa cum sunt, mă șlefuiește în toate modurile posibile ca să devin ce vrea El. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca in limite de bun simt comparația e buna, daca o folosești ca o oglinda. Daca apoi intervine răutatea si invidia...deja e mult prea negativă..

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt deacord cu tine.Biserica si Dumnezeu este oriunde.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si cu toate astea nu e slujire mai frumoasa ca intro biserica :)

      Ștergere
  5. ahhh scumpa mea cata dreptate ai tu. Imi plac gandurile tale si le citesc mereu cu drag. Esti atat de inteligenta si iubitoare - asa te vad eu din scrierile tale. Domnul sa va pazeasca pe voi pe toti si sa fii asa buna si iubitoare mereu. Liuba x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea Liuba, multumesc mult, m-am fasticit! :) inseamna enorm ceea ce imi spui, tocmai pt ca nu am intalnit un om mai Sunshine ca tine! :)
      Fericirea si binecuvantari sa aveti si voi, tot timpul! :)

      Ștergere